Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Geoquiz: τα μαργαριτάρια

Ενημέρωση 06/12: Κατόπιν επικοινωνίας μέσω email και τηλεφώνου ενημερώθηκα από το Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών του Υπουργείου Παιδείας (σημ. αν θυμάμαι καλά έχει αλλάξει τέσσερις φορές όνομα το Υπουργείο τα τελευταία 7 χρόνια - με το σχετικό κόστος σε αντικατάσταση σφραγίδων, επιστολόχαρτων κλπ., έχω αναφερθεί σε παλιότερη ανάρτηση: δείτε υποσημείωση 5 - οπότε δεν θα μπω στη διαδικασία να μάθω τον εκάστοτε  τίτλο που του αποδίδει η εκάστοτε κυβέρνηση: θα το αποκαλώ Υπουργείο Παιδείας *σκέτο* αφού αυτό το σκέλος με αφορά) ότι το μήνυμά μου έχει προωθηθεί στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο. Η διαδικασία είναι η εξής: αναμονή κάποιες μέρες (;;;) ώστε να πρωτοκολληθεί και να χρεωθεί στο αρμόδιο τμήμα και κατόπιν αναμονή απάντησης. Από Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας καμία απάντηση ακόμα. 
------------------------------------------------------------------------
Την προηγούμενη βδομάδα δημοσίευσα ανάρτηση για το "ψηφιακό παιχνίδι" (sic) Geoquiz, το οποίο καλεί τη μαθητική κοινότητα των Ιονίων Νήσων να μάθει για την Ευρώπη, τους θεσμούς της Ε.Ε. και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Η ανάρτηση δημοσιεύτηκε στο portal των εκπαιδευτικών Alfavita. Ενημερώνω επίσης ότι την Παρασκευή 2/12 έστειλα το εξής μήνυμα στο Υπουργείο Παιδείας, την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης. Απάντηση δεν έχω λάβει ακόμα.

 Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
Σας ενημερώνω ότι η ανάρτηση που δημοσίευσα χτες στο ιστολόγιό μου (και ενημέρωσα με νέα στοιχεία σήμερα, εδώ: http://agrypnocoma.blogspot.gr/2016/12/blog-post.html) έχει ήδη αναδημοσιευτεί στο alfavita.gr: https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ta-koyiz-politistikoy-periehomenoy-stin-ekpaideytiki-diadikasia-mia-sygkrisi.

Σε μια εποχή που οι ελλείψεις στα δημόσια σχολεία της χώρας δυσχεραίνουν τα μάλα το έργο των εκπαιδευτικών, "πρωτοβουλίες" σαν αυτή του θέματος είναι τουλάχιστον προκλητικές και προσβλητικές για την εκπαιδευτική κοινότητα. Απ'ότι φαίνεται η δημόσια παιδεία έχει αφεθεί - από όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις - στην τύχη της, με έρμαια εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές που καλούνται να σηκώσουν το βάρος της οικονομικής κρίσης μόνοι τους. Γιατί για "ημέτερους" λεφτά υπάρχουν.

Απαιτώ εξηγήσεις, τεκμηριωμένες στον ίδιο βαθμό τεκμηρίωσης του δικού μου κειμένου. ΟΧΙ γενικότητες. Το θέμα έχει ήδη λάβει διαστάσεις και δεν θα το σταματήσω εδώ. (Αν ρίξετε μια ματιά στο blog θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνω).

Επίσης ενημερώνω ότι το αντίγραφο του μηνύματος αυτού θα προωθηθεί πάραυτα στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Ευχαριστώ, αναμένω απάντηση-

Με εκτίμηση,

Ασημίνα Θεοφιλάτου
Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αργοστόλι, Κεφαλονιά


Η υπόθεση έχει συνέχεια: θα ασχοληθώ τώρα με το περιεχόμενο των ερωτήσεων... κάθε μέρα θα βγάζω από ένα "μαργαριτάρι" και δεν θα σταματήσω μέχρι να λάβω απάντηση από τους αρμόδιους φορείς. Το καινούργιο μαργαριτάρι θα αναρτάται πάνω από το παλιό και θα συνεχίσω μέχρι να τελειώσουν, ή να απαντήσουν οι αρμόδιοι (γιατί τότε θα γίνει ΔΙΚΗ τους δουλειά να βρουν τα υπόλοιπα και να επιπλήξουν εκείνους που παρέλαβαν το έργο). 

Μαργαριτάρι #4

Κι εκεί που μάθαμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχει καμία σχέση με το Λουξεμβούργο... έρχεται η ερώτηση #13  στην ενότητα "Θεσμοί Ε.Ε.":


Η απάντηση είναι σωστή αυτή τη φορά:

Μόνο που ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Σουλτς δεν τα ξέρει καλά: "δυο έδρες έχει το Ευρωκοινοβούλιο, τις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο. Όχι το Λουξεμβούργο, εκεί υπάρχει μόνο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο". Σύμφωνα πάντα με το Geoquiz.



 Μαργαριτάρι #3

Η ερώτηση για το Λουξεμβούργο μας ζητεί να επιλέξουμε ποιο θεσμικό όργανο της Ε.Ε. στεγάζεται στο Λουξεμβούργο... θα ανέμενε κανείς μια τέτοια ερώτηση να ενταχθεί στη δεύτερη ενότητα ερωτήσεων που αφορούν τους θεσμούς της Ε.Ε. και εδώ να υπάρχει μια ερώτηση γεωγραφικής φύσεως αλλά το παραβλέπουμε. 


Και πάλι οι σωστές απαντήσεις είναι δυο, και πάλι δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής και των δυο!
Ας υποθέσουμε ότι δεν γνωρίζω πού στεγάζονται το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και η ΕΚΤ, έχω όμως υπόψη μου τον ιστότοπο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου:




 Τι βλέπω εδώ; Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στεγάζεται στο Στρασβούργο, στο Λουξεμβούργο και στις Βρυξέλλες; Αυτό θα απαντήσω!

Τζάμπα ο Σουλτς μας απευθύνει πρόσκληση από την επίσημη σελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: "Είτε βρίσκεστε στις Βρυξέλλες, είτε στο Στρασβούργο, ή στο Λουξεμβούργο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σας ανοίγει τις πόρτες του και σας προσφέρει πολυάριθμους τρόπους για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον ρόλο και το έργο του". Για το Geoquiz δεν υφίσταται!

Στο Μαργαριτάρι #4 ανατρέπεται η φιλοσοφία της σημερινής ερώτησης, αφού στην ενότητα "Θεσμοί Ε.Ε." μαθαίνουμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει και δεύτερη έδρα. Αύριο:-)

Μαργαριτάρι #2

Οι παλιότεροι θυμόμαστε την εποχή που ο μόνος τρόπος να διασχίσει κανείς τη Μάγχη ήταν με φέρρυ. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι παράλληλα με το Eurotunnel - μοναδική εμπειρία, όσοι δεν έχουν κλειστοφοβία αξίζει να τη ζήσουν - εξακολουθεί να υπάρχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Για να δούμε ποια άποψη έχουν οι δημιουργοί του Geoquiz:


Επιλογή 1 = Πλοίο. Επιλογή 3 = Υποθαλάσσιο Τούνελ. Δυνατότητα επιλογής και των δυο σωστών απαντήσεων δεν υπάρχει. Επιλέγω την απάντηση "Πλοίο". Για να δούμε το αποτέλεσμα:

Λάθος αγαπητοί. Τα πορθμεία της γραμμής Ντόβερ-Καλαί μπορούν πάραυτα να σταματήσουν τα δρομολόγια αφού δεν αποτελούν παρά οπτασία.

Η συνέχεια αύριο με το Μαργαριτάρι #3, το οποίο αφορά τους θεσμούς της Ε.Ε...

Μαργαριτάρι #1
Ξεκινάμε με ένα ευτράπελο: το κουιζ έχει μεταφραστεί και στα αγγλικά. Δεν θα σταθώ σε μικρολαθάκια στις προθέσεις, τη χρήση ή μη-χρήση του άρθρου "the"... όχι ότι δεν θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αλλά είναι απλά πταίσματα μπροστά σε αυτή την ερώτηση:

Για όσους δεν το γνώριζαν, το αυτοκίνητο Ντεσεβό στα αγγλικά μεταφράζεται... The Car Ntesevo.



Και πάλι δεν θα σταθώ στην "παιδαγωγική αξία" της ερώτησης. Να τονίσω επίσης ότι αν επρόκειτο για μια ερασιτεχνική παραγωγή, θα μπορούσαμε μέχρι και να διασκεδάσουμε με το λάθος. Αλλά - έλεος!!! - κάποιοι πληρώθηκαν για να φτιάξουν αυτό το "παιχνίδι". Και δεν μπήκαν καν στον κόπο να αναρωτηθούν πώς γράφεται το αυτοκίνητο αυτό στα αγγλικά (ή έστω στα γαλλικά, αφού από εκεί προέρχεται). Το να το γράψουν Ntesevo θα δικαιολογείτο - ως μεταγραφή - μόνον εάν ήταν ελληνικής προέλευσης. Ενώ μια αναζήτηση στο Google θα ήταν υπεραρκετή για να "αποκαλύψει" ότι το θρυλικό αυτό όχημα είναι παγκοσμίως γνωστό ως Citroen 2CV. 

Αύριο η συνέχεια, με το Μαργαριτάρι #2, εγκυκλοπαιδικής φύσεως...

Μ.Θ.

2 σχόλια:

  1. Είναι που εμείς του δημοσίου είμαστε τεμπελόσκυλα και αντιπαραγωγικοί, ενώ αυτοί οι υπερδραστήριοι αστρίτες των εταιριών, με τα πολλά προσόντα, έχουν γλωσσομάθεια και διάθεση για έρευνα επιπέδου Ζήκου, του μπακαλόγατου:
    https://www.youtube.com/watch?v=sf9Vy1UYL3s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η παιδαγωγικη αξια της ερωτησης .... για γελια και για κλαμματα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή