Ταξίδια... αεροπορικά ταξίδια. Το οξυγόνο μας. Αυτός που έγραψε το meme "If traveling was free you'd never see me again" είναι ο άνθρωπός μου.
Κάποτε φτιάχναμε τη βαλίτσα μας, φορτώναμε δέκα αλλαξιές ρούχων, αξεσουάρ, 5-6 ζευγάρια παπούτσια, ό,τι γουστάραμε τέλος πάντων, πηγαίναμε στο γκισέ, την παραδίδαμε, μετά κυριλέ παίρναμε στο χέρι το βαλιτσάκι με τα καλλυντικά - αρώματα - αφρόλουτρα (το πάλαι ποτέ vanity case), αγοράζαμε και το ουίσκι μας σε πραγματικά καλή τιμή από το duty-free και προχωρούσαμε για έλεγχο και επιβίβαση (για την παρωδία "100 ml" θα γράψω σε άλλη ανάρτηση). Και μαθαίνουμε πριν καμιά δεκαριά χρόνια ότι οι ξένες εταιρίες αποφάσισαν να βάλουν ένα τέλος στους "large" ταξιδιώτες και ότι η βαλίτσα πλέον χρεώνεται. Ουφ ευτυχώς εμείς έχουμε τις large ελληνικές αεροπορικές, σιγά μην κάτσουμε να μετράμε και να ζυγίζουμε για να περάσουμε με δωρεάν χειραποσκευή. Μέχρι που ανακάλυψαν και οι δικές μας τις τακτικές των low-cost carriers, αλλά πάντα με κομψότητα και χάρη: ο φτωχομπινές ταξιδιώτης λέγεται τώρα GoLight, προσδίδοντας με τον τίτλο μια κάποιαν αίγλη στο να ταξιδεύεις με τη χειραποσκευούλα σου, ελαφρά και αεράτα ένα πράμα. ΟΚ, το κατάπιαμε, άλλωστε τι να τα κάνεις τα 5 ζευγάρια παπούτσια για ένα Σαββατοκύριακο στην Αθήνα... άσε που ο αγώνας για να τα χωρέσεις όλα σε μια χειραποσκευή που κοντεύει να κλείσει τον ένατο είναι και πρόκληση, οξύνει την εφευρετικότητα και υπόσχεται ψυχική και πνευματική ανάταση όταν καταφέρεις και την περάσεις μέσα στο αεροσκάφος (περισσότερα για την τέχνη του ταξιδεύειν με χειραποσκευή σε ακόμα πιο εκτενή μελλοντική ανάρτηση).
Πριν από μια βδομάδα ταξίδεψα για Μάντσεστερ μέσω Κοπεγχάγης με την πασίγνωστη από τα παιδικά μου χρόνια SAS. "Μαμά πεινάω" η μικρή μου κόρη, λίγο πριν τη μεσημεριανή πτήση. "Θα φας στο αεροπλάνο, κάνε υπομονή". Αμ δε! Μόλις είδα στη θήκη μπροστά στο κάθισμά μου ένα φυλλάδιο με τίτλο "Μενού" κατάλαβα ότι οι Σκανδιναβοί ζήλεψαν τη Ryan. Ανακαλύψαμε στη συνέχεια αυτό που όλοι οι διαμένοντες στη Μεγάλη Βρετανία θεωρούν πλέον αυτονόητο: Θα πάρεις ένα meal deal από το Boots με 3.99 και θα γλιτώσεις τις εξωφρενικές τιμές του φαγητού on-board (ουφ, κι άλλη ανάρτηση θα πρέπει να γράψω με τα υπερκέρδη όλων εκείνων που πριμοδοτούν τη low-cost, "high"-security ταξιδιωτική εμπειρία). Ευτυχώς, σκέφτηκα, οι δικές μας στο θέμα του φαγητού παραμένουν large: και το κρουασανάκι μας θα φάμε σε μικρή πτήση, και γεύμα κανονικό θα απολαύσουμε σε μεγάλη, και μάλιστα επειδή είμαι άνθρωπος που δεν τσιγκουνεύεται τις καλές κουβέντες, σε τηλεφώνημά μου στην Aegean για άλλη υπόθεση βρήκα την ευκαιρία να τους ευχαριστήσω που δεν ακολουθούν τις άθλιες τακτικές των low-cost.
Βιάστηκα. Γιατί πριν λίγες μέρες που έκλεισα αεροπορικό ταξίδι με επιστροφή από Κεφαλονιά - Αθήνα βρέθηκα αντιμέτωπη με τη μοναδική ευκαιρία να προ-αγοράσω χώρο για να βολέψω τα πόδια μου, καθώς και τη δυνατότητα να αποβιβαστώ πρώτη από το αεροσκάφος.
Σας ευχαριστώ παιδιά! Πραγματικά, απορώ πώς τα κατάφερνα και απολάμβανα τις πτήσεις μου τόσα χρόνια, πριν τη δυνατότητα αγοράς extra legroom έναντι 8 μόλις Ευρώ... Πώς βόλευα τα ατελείωτα πόδια μου στην τυχαία θέση που θα μου κλήρωνε το web check-in της Olympic/Aegean, αν όλες οι καλές θέσεις είχαν πιαστεί από τους Gold και τους Business! Αμ δε το άλλο; Να έχω - μέσω της νέας επιλογής up-front - το προνόμιο να είμαι η πρώτη επιβάτης που θα επιβιβαστεί στο λεωφορείο που μας μεταφέρει από το αεροπλάνο στο terminal έναντι του αμελητέου ποσού των 5 Ευρώ; Ούτε στα πιο τρελά ταξιδιωτικά μου όνειρα!!!
Όμως, νιώθω το καθήκον να σας ενημερώσω ότι μπορεί μεν εγώ να πλέω σε πελάγη ευτυχίας... υπάρχουν όμως πολλές ομάδες επιβατών των οποίων οι ανάγκες μένουν προκλητικά ακάλυπτες! Στη συνέχεια λοιπόν σας προτείνω μερικές ακόμα επιλογές για να μη μείνει παραπονεμένος ΚΑΝΕΝΑΣ επιβάτης, όσο ιδιαίτερες κι αν είναι οι ανάγκες του :)
Incontinence
Έχετε ακράτεια και σας αγχώνει η απόσταση που θα πρέπει να διανύσετε για να φτάσετε στην τουαλέτα; Θέλετε να είστε βέβαιοι ότι θα προλάβετε όταν θα σας έρθει η ανάγκη; Οι θέσεις Incontinence είναι οι ιδανικές για σας.
Window
Χωρίσατε πρόσφατα και θέλετε να στείλετε σέλφι στον πρώην σας με φόντο τα άσπρα σύννεφα, για να δει ότι δεν τα έχετε βάψει μαύρα; Ή απλά είστε κουρασμένοι και θέλετε να γείρετε κάπου το κεφάλι σας για να κοιμηθείτε; Οι θέσεις Window σας παρέχουν απεριόριστη θέα από το παράθυρο, και σας γλιτώνουν από την αμηχανία του να ξυπνήσετε με το κεφάλι σας στον ώμο του διπλανού σας.
Aisle
Χωρίσατε πρόσφατα και θέλετε να πείτε σε κάποιον τον πόνο σας; Σας αρέσει να σηκώνεστε κάθε τρεις και λίγο και να ανοιγοκλείνετε το ντουλαπάκι με τα προσωπικά σας αντικείμενα κατά τη διάρκεια της πτήσης; Οι θέσεις Aisle παρέχουν άμεση πρόσβαση στο διάδρομο και σας διπλασιάζουν τις πιθανότητες επικοινωνίας, παρέχοντάς σας επαφή τόσο με τον διπλανό σας επιβάτη Window, όσο και με τον Aisle της απέναντι σειράς.
Center
Χωρίσατε πρόσφατα και θέλετε να εκμεταλλευτείτε την πτήση στο έπακρον προκειμένου να βρείτε αντικαταστάτη; Σας αρέσει να κρυφακούτε συζητήσεις ξένων και ενίοτε να παρεμβαίνετε; Οι θέσεις Center σας τοποθετούν κυριολεκτικά στο κέντρο της δράσης.
Διπλό όφελος: αγοράζοντας θέσεις Incontinence και up front, δεν χρεώνεστε επιπλέον για την παροχή Aisle, αφού εξ ορισμού βρίσκονται δίπλα στο διάδρομο.
--------------------------😂😂😂--------------------------------------
Πέρα από την πλάκα: Αγαπητή Aegean και ακόμα πιο αγαπητή πάλαι ποτέ Olympic, μη μας αναγκάσετε να σας κατατάξουμε στην ίδια κατηγορία με RyanAir, Easyjet κλπ. low-cost εταιρίες. Εγκαταλείψτε την αγωνία τους να στίψουν το παρατελευταίο ευρώ από την πώληση ενός αεροπορικού εισιτηρίου, και συνεχίστε να προσφέρετε στους επιβάτες τις άριστες - κατά τα άλλα - υπηρεσίες σας. Αν θελήσουμε να πάμε low-cost, θα πάμε στις ορίτζιναλ και όχι στις ιμιτασιόν. Μην προσπαθείτε κι εσείς να μεγιστοποίησετε τα κέρδη σας με μιζέριες που πλασάρονται και καλά ως παροχές για όφελος του πελάτη... γιατί μέχρι να κυκλοφορήσουν οι φαεινές ιδέες των low-cost, τα ιδιαίτερα θέματα που τυχόν αντιμετώπιζε κάποιος επιβάτης σε μια πτήση λύνονταν με τον πιο απλό και ανθρώπινο τρόπο: αμοιβαία συνεννόηση για ανταλλαγή θέσεων με τον επιβάτη που καταλάβαινε την ανάγκη και παραχωρούσε ευγενικά τη δική του για να εξυπηρετήσει το πρόβλημα.
Ιδού όμως και μια φωτογραφία που δείχνει τα πρώτα αποτελέσματα της νέας σας πολιτικής θέσεων.
Πείτε μου ειλικρινά, σας αρέσει; Αν όχι, αλλάξτε πολιτική και κρατήστε ψηλά την ποιότητα που σας ξεχωρίζει από τις άλλες εταιρίες. Αν ναι, ετοιμαστείτε να αντικρίζετε όλο και πιο συχνά τις θέσεις σας άδειες...
ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ
1) Προς Θεού μη νομίσει κανείς ότι χλευάζω τους επιβάτες που έχουν ακράτεια. Μάλιστα, έχω σχετική εμπειρία: Το 2010 ταξίδεψα από Αθήνα - Νέα Υόρκη με την αδελφή μου και τη μεγάλη κόρη μου για να πάω την αδελφή μου σε γιατρούς (περισσότερα για την τραγική της περιπέτεια υγείας μπορούν να διαβάσουν οι ενδιαφερόμενοι εδώ στο μπλογκ, κάτω από την ετικέτα "ανοξική εγκεφαλοπάθεια"). Ένα λοιπόν από τα προβλήματα που υπέστη η αδελφή μου από βλάβη στον εγκέφαλο εξαιτίας ιατρικών λαθών είναι και η ακράτεια. Τότε δεν είχαν αρχίσει όλες αυτές οι άθλιες κερδοσκοπικές πολιτικές των αεροπορικών εταιριών και δεν είχα τη """δυνατότητα""" (πολλά εισαγωγικά) εξασφάλισης μιας κατάλληλης θέσης μπροστά ή πίσω και σε διάδρομο για να είμαστε κοντά στην τουαλέτα. Ο καταπληκτικός ιπτάμενος φροντιστής όμως, διαπίστωσε πολύ σύντομα στην πτήση ότι είχαμε σοβαρό πρόβλημα (όχι μόνο λόγω ακράτειας: έχει και διαταραχές συμπεριφοράς). Με περίσσεια ανθρωπιά και ευαισθησία συνεννοήθηκε με άλλους επιβάτες για να μας εξασφαλίσει τις πιο άνετες θέσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε (και οι επιβάτες απλά και ανθρώπινα παραχώρησαν τις δικές τους για να εξυπηρετήσουν το πρόβλημα). ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως κράτησα το όνομα του αεροσυνοδού από το ταμπελάκι του, και με το που γύρισα στην Ελλάδα φρόντισα να στείλω συγχαρητήρια στην εταιρία για την άριστη φροντίδα, αναφέροντας φυσικά και το όνομα του νεαρού (με λίγα λόγια, δεν πιάνω το πληκτρολόγιο μόνον όταν έχω παράπονα να καταθέσω: με την ίδια επιμέλεια θα μπω στη διαδικασία να επαινέσω για μια θετική εμπειρία). ΚΛΕΙΔΙ όμως για την εξυπηρέτηση ήταν η συνεργασία των επιβατών που μας παραχώρησαν τις δικές τους θέσεις. Για φανταστείτε όμως, οι επιβάτες αυτοί να είχαν πληρώσει για να εξασφαλίσουν τις καλές θέσεις τους. Θα τους ήταν το ίδιο εύκολο να τις χαρίσουν έτσι απλά σε άγνωστους, και μάλιστα σε υπερατλαντική πτήση; Ιδού λοιπόν πως η άμετρη κερδοσκοπία, που μας περικυκλώνει από παντού στις μέρες μας, κινδυνεύει να εξαλείψει από την κάθε συναλλαγή μας το πιο αυτονόητο στοιχείο της ύπαρξής μας: την ανθρωπιά. Γι'αυτό Aegean/Olympic, σας παρακαλώ αναθεωρήστε τις τακτικές σας. PLEASE.
2) Ο αδελφός μου είχε ύψος 1,96, και τα πόδια του ήταν πραγματικά ατελείωτα. Αν ζούσε τώρα, θα ήταν υποχρεωμένος πριν μπει στο αεροπλάνο να μην ξεχάσει να αγοράσει legroom. Τι έκανε πριν; Τίποτα. Δεν έκανε καμία ειδική πρόβλεψη, και αν διαπίστωνε ότι τον είχαν βάλει σε παράθυρο, απλά ζητούσε να αλλάξει θέση με το διπλανό του για να πάει διάδρομο. Ο διπλανός συνήθως με μεγάλη χαρά άφηνε το διάδρομο για να απολαύσει τη θέα του παραθύρου, οπότε ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ γινόταν επιτόπου μια win-win συνεννόηση. Τι καταφέρατε τώρα οι αεροπορικές με τις άθλιες κερδοσκοπικές τακτικές σας; Στριμώξατε περισσότερα καθίσματα στα αεροσκάφη, με defacto αποτέλεσμα οι περισσότεροι επιβάτες να έχουν λιγότερο χώρο για τα πόδια τους. Αφήσατε όμως πονηρά μια χούφτα θέσεις με το φυσιολογικό προ-legroom χώρο, ώστε να τις πουλήσετε σαν ειδική παροχή. Και πείτε μου τώρα, ότι ο επιβάτης που έχει πληρώσει για να απολαύσει το """ειδικό προνόμιο legroom""" (πολλά εισαγωγικά) θα παραχωρήσει αβίαστα τη θέση του για να εξυπηρετήσει τον ψηλό ταξιδιώτη που δεν έκανε (ή δεν πρόλαβε) την """κατάλληλη""" κράτηση. Δεν νομίζω. Συγχαρητήρια Aegean! Βάλατε κι εσείς το λιθαράκι σας στον εκ-κανιβαλισμό της κοινωνίας μας! Γι'αυτό Aegean/Olympic, σας παρακαλώ αναθεωρήστε τις τακτικές σας. PLEASE.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου