Αγαπητή Speedex:
Την πρώτη φορά περίμενα δέκα μέρες (!!!) για να έρθει η παραγγελία μου στο σπίτι (κέντρο Αργοστολίου) από τα γραφεία σας (Οδός Λάσσης), δλδ για να διανύσει το δέμα μια απόσταση όχι μεγαλύτερη των τριακοσίων μέτρων... δεν διαμαρτυρήθηκα γιατί αφενός δεν είχα επείγουσα ανάγκη τα είδη που είχα παραγγείλει, αφετέρου γιατί πάντα δείχνω κατανόηση στο συνάνθρωπο εργαζόμενο, ειδικά εν μέσω της τουριστικής σεζόν. Όταν επιτέλους έγινε η παράδοση, με ενημέρωσε ο ευγενέστατος οδηγός ότι υπήρχε πρόβλημα του εξωτερικού συνεργάτη με το στόλο οχημάτων που εξυπηρετεί τη Speedex (και φαντάζομαι, όχι μόνο αυτή) στην ανεύρεση οδηγών. Τη δεύτερη, η παράδοση έγινε κανονικά, και αν θυμάμαι καλά ήταν ο ίδιος ευγενικός οδηγός.
Την ΤΡΙΤΗ φορά όμως...
Παρακολουθούσα τον αριθμό αναζήτησης στο σάιτ της εταιρίας και διαπίστωσα ότι σε πολύ εύλογο χρονικό διάστημα το δέμα μου είχε φτάσει στο κατάστημα Αργοστολίου. Την ίδια μέρα - προχθές δλδ - με πήρε το πρωί μια ευγενέστατη υπάλληλος για να με ρωτήσει αν θέλω να περάσω να το πάρω, της είπα ότι δεν έχω αυτή τη δυνατότητα: αν είχα, δεν θα πλήρωνα 6 ευρώ για αποστολή με κούριερ! Θα παράγγελνα με BOX NOW* και θα είχα 10% έκπτωση στην παραγγελία μου, με τις καμπάνιες που κάνουν τέτοιες εταιρίες για την προσέλκυση πελατών. Της ζήτησα να μου το φέρουν ΣΗΜΕΡΑ - δλδ στις 8/10 - και μου είπε πως εντάξει, αν όχι σήμερα, θα το πάρετε αύριο.
Περνάει η χθεσινή μέρα - 9/10... κατά τις 15:30 και ενώ δεν είχα ούτε καν τηλεφώνημα για την παράδοση, αποφασίζω να αναζητήσω τα στοιχεία επικοινωνίας του καταστήματος. Και βρίσκω... ένα κινητό!!! Σοβαρή υποτίθεται εταιρία, έχει ένα κινητό για επικοινωνία! Τεσπα, παίρνω στο κινητό, καμία απάντηση... βγαίνει ο τηλεφωνητής, μου λέει πως η θυρίδα έχει γεμίσει και δεν μπορώ να αφήσω φωνητικό μήνυμα. Στέλνω sms. Καμία απάντηση. Στέλνω email στον προμηθευτή και φίλο που διατηρεί το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη από το οποίο είχα παραγγείλει, μη έχοντας άλλον τρόπο να διαμαρτυρηθώ, και εντός 5 λεπτών με παίρνει τηλέφωνο και μου είπε πως είχε ήδη επικοινωνήσει ο ίδιος με το τοπικό κατάστημα Speedex, το οποίο επικοινώνησε με το κατάστημα Αργοστολίου, και έτσι λίγο αργότερα είχα τηλεφώνημα από την ίδια ευγενική υπάλληλο. Αυτή τη φορά όμως είχα ήδη φορτώσει και πριν προλάβει η κοπέλα να αρθρώσει λέξη, έγινε αποδέκτης όλης της αγανάκτησής μου. Και μου πρότεινε να κανονίσουμε να συναντηθούμε κάπου να μου φέρει Η ΙΔΙΑ την παραγγελία μου. Όπα της λέω, με ΕΣΕΝΑ τα βάλανε; Από ΕΣΕΝΑ - μια υπάλληλο - έχουν την απαίτηση να βρεις λύση για να ικανοποιηθεί ο πελάτης, που περιμένει δυο μέρες να γίνουν αυτά τα 300 μέτρα για την παράδοση! ΟΧΙ, της λέω, θέλω να μιλήσω με το αφεντικό σου. ΑΥΤΟΣ είναι υπεύθυνος, ας τα ακούσει αυτός και όχι εσύ.
- Δεν γίνεται. Το αφεντικό είναι στην Αθήνα.
Μαθαίνω λοιπόν ότι το κατάστημα Αργοστολίου ανήκει στον όμιλο Speedex και όχι σε "franchise"/τοπικό συνεργάτη. Έχει μια υπάλληλο για γραφεία και αποθήκη, έναν οδηγό για όλη την Κεφαλονιά και άλλον ένα οδηγό για το Αργοστόλι και τρέχουν όλοι και δε φτάνουν. Κάτι που έγινε απολύτως κατανοητό σε μένα, όπως και το γεγονός ότι προτεραιότητα θα δώσουν σε δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομείο, ιατρεία κλπ, μετά ακολουθούν τα καταστήματα, και μετά ο ιδιώτης πελάτης. (Όλο αυτό εν τω μεταξύ γίνεται "ανεκτό" από τον κόσμο γιατί σου λέει ο άλλος προκειμένου να περιμένω, ας πάω μέχρι εκεί να το πάρω να τελειώνω, δικό μου σχόλιο).
Και κάπως έτσι χτίζεται το νέο business model**των εταιριών κούριερ: Τα παράπονα στον τελευταίο τροχό της αμάξης - τον υπάλληλο - και τη δουλειά που πρέπει να κάνει η εταιρία - την παράδοση δλδ της παραγγελίας του πελάτη στην πόρτα του, εφόσον ΑΥΤΟ έχει πληρώσει!!! - να την κάνει... ο ίδιος ο πελάτης!!! Έτσι τη βγάζει η (κάθε) Speedex... (συγγνώμη... SLOWEX!!!) καθαρή, έχοντας στη μισθοδοσία της τον απόλυτα ελάχιστο αριθμό εργαζομένων - και που φυσικά τους ξεζουμίζουν - πετώντας παράλληλα το μπαλάκι της γρήγορης παραλαβής στον πελάτη! Win-win για τα αφεντικά στην
Κηφισιά, lose-lose για υπαλλήλους και πελάτες!
"ΜΙΑ ΧΑΡΑ" ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ.
Για να τελειώνουμε:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΗ SPEEDEX.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΠΑΡΟΤΡΥΝΩ ΝΑ ΚΆΝΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ.
ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΤΗ ΣΤΕΙΛΩ ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΊΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ "ΣΟΣΙΑΛ" ΜΟΥ.
ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΡΙΣΠΕΚΤ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ. ΕΝΩ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ.
*όχι ότι είναι καλύτερο το επιχειρηματικό μοντέλο της box και των διαφόρων points κλπ, αλλά αυτό θα μπορούσε να είναι το αντικείμενο άλλης ανάρτησης...
**Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό;;; Μήπως... τις τράπεζες;;; Που τη δουλειά την κάνει ο πελάτης, με web banking, mobile banking, μηχανήματα μέσα στην τράπεζα με τους ταλαίπωρους τους συνταξιούχους να προσπαθούν να βγάλουν άκρη γιατί στο ταμείο μπορεί να πλησιάσει μόνο ο ματσό πελάτης με ύψος συναλλαγής από Χ ποσό με τουλάχιστον δυο μηδενικά στο τέλος; Το νταβατζιλίκι όμως για τις "υπηρεσίες" τους - προμήθειες, διατραπεζικά, alerts και πάει λέγοντας - νταβατζιλίκι! Με ελάχιστο προσωπικό, ο πελάτης αυτοεξυπηρετείται, οι τράπεζες κάνουν οικονομίες κλίμακος, οι τσέπες των αφεντικών φουσκώνουν, και όλο αυτό το πουλάνε ως "καινοτομία" και "ανταγωνιστικότητα". Μωρέ τι μας λέτε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου