Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Αποκλειστικό!!! Ελληνικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών ανατρέπουν τα διεθνή δεδομένα των αγορών!!!

Clickbait!!!

Για να είστε εδώ και να διαβάζετε προφανώς πέτυχε ο τίτλος μου... τέτοια θέλει ο κόσμος! Τίτλους που εξάπτουν τη φαντασία, δημιουργούν μιαν αγωνία, μια περιέργεια να μάθουμε ποια (ηλίθια συνήθως) είδηση κρύβει η ταρατατζούμ ρεκλάμα.

Κι όμως... δεν πρόκειται για fake news. Όντως, ελληνικές εταιρίες όπως η WIND, OTE, FORTHNET και πάει λέγοντας ανατρέπουν τις θεωρίες μάρκετινγκ που διδάσκονται στα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου. Ας κάνουμε μια δειγματοληπτική έρευνα με λέξι-κλειδί τον όρο "customer loyalty". Όπα, στο dropdown του Google μου βγάζει επιλογή customer loyalty marketing theory, και πάνω-πάνω μου προτείνει επιστημονικά άρθρα να διαβάσω. Εδώ είμαστε! Άρα είναι αντικείμενο διδασκαλίας σε πανεπιστήμια. Ανοίγω και τι να δω: Elsevier, European Journal of Marketing και Sloan Management Review, από Κορέα μέχρι Τουρκία. Για την τελευταία το paper αναφέρεται συγκεκριμένα στην αγορά τηλεπικοινωνιών... ενδιαφέρον!

Τι να μας πούνε όμως το Sloan School of Management και το Elsevier... όταν αυτοί τρώγανε τα βελανίδια του πιστού πελάτη εμείς ανακαλύπταμε τον "υγιή ανταγωνισμό της ΕΕΤΤ". Μάλιστα. Έτσι μου είπε ένας εκπρόσωπος όταν του διαμαρτυρήθηκα για το ότι ο πιστός και ευχαριστημένος πελάτης αναγκάζεται να μπει σε παιχνίδια και περιπέτειες προκειμένου να περικόψει τα τηλεπικοινωνιακά του έξοδα. "Δεν το θέλουμε. Είναι επειδή έχει βάλει περιορισμούς η ΕΕΤΤ". Αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να επικροτεί τον τυχοδιωκτισμό, και να τιμωρεί την εμπιστοσύνη του πελάτη στις υπηρεσίες που του προσφέρει η εταιρία που έχει επιλέξει*. Απ'την άλλη, στην Ελλάδα ζω, ως ρητορικό θα έπρεπε να το βλέπω το ερώτημα.

Ξεκινώ λοιπόν την εξιστόρηση των γεγονότων και τα θέτω στη διάθεση των εταιρών WIND και ΟΤΕ καθώς και στην ΕΕΤΤ, γιατί κάποιος θα πρέπει να διαθέσει χρόνο και φαιά ουσία για να τα καταγράψει, ώστε να προστατευτεί η νοημοσύνη και των υπολοίπων χρηστών των ελληνικών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Πρόκειται για τηλεφωνική γραμμή που ξεκίνησε "τη ζωή της" γύρω στο 1993, ως επαγγελματικό τηλέφωνο σε φωτογραφείο. Της αδελφής μου, η οποία ήταν πτυχιούχος Φαρμακευτικής αλλά και επαγγελματίας φωτογράφος, και διατηρούσε επιχείρηση στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς. Η σύνδεση άλλαξε διεύθυνση 2-3 φορές στην πορεία των 25 χρόνων που υπάρχει, και λόγω τραγικών συγκυριών (δείτε περισσότερα στην ετικέτα "ανοξική εγκεφαλική βλάβη") πλέον βρίσκεται στο πατρικό μας, ως δεύτερη γραμμή, συγκεκριμένα τη διατηρώ ενεργή για συναισθηματικούς λόγους. Όλα αυτά τα χρόνια παρέμενε στον ΟΤΕ (εκτός από ένα μικρό διάστημα που την είχε μεταφέρει η αδελφή μου στην TELLAS, άλλη απάτη από κει). Πιστοί πελάτες με λίγα λόγια! Για να μην τα πολυλογώ, φτάνουμε στο 2018, όπου έχω εγκατεστημένο το "σούπερ ουάου" VoIP router που ήρθαν και εγκατέστησαν δωρεάν κάποια στιγμή οι τεχνικοί του ΟΤΕ ως δήθεν αναβάθμιση: το πώς μπορεί να εκληφθεί ως αναβάθμιση μια υπηρεσία τηλεφωνίας που εξαφανίζεται με την οποιαδήποτε διακοπή της ηλεκτροδότησης, μόνον ο ΟΤΕ το ξέρει. Όπως επίσης ξέρει το γιατί πρέπει να πληρώνω τηλεφωνία σε χρεώσεις PSTN για να έχω... Viber και Skype (διότι αγαπητοί συνδρομητές του ΟΤΕ, ο πανέξυπνος φορέας σας την ίδια Voice over Internet Protocol τεχνολογία χρησιμοποιεί για το σταθερό σας τηλέφωνο: ναι, αυτό που συνέχιζε μέχρι πρότινος να δουλεύει ακόμα και όταν "έφευγε" το ρεύμα απλά δεν υφίσταται πια. Μόνο αν διαμαρτυρηθείτε έντονα θα σας δώσουν δωρεάν UPS για να έχετε σταθερό τηλέφωνο μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη της ΔΕΗ). Ωστόσο, επειδή επρόκειτο για δεύτερη γραμμή στο σπίτι μας, και τηλέφωνο σταθερό είχα με τη WIND σε PSTN στην άλλη γραμμή, δε διαμαρτυρήθηκα, και ήμουν ευχαριστημένη από τη σταθερότητα της σύνδεσης Internet του ΟΤΕ: οφείλω να πω ότι ΠΟΤΕ δεν είχα πρόβλημα όλα αυτά τα χρόνια με σύνδεση που να διακόπτεται, να σέρνεται, να μη με αφήνει να κάνω τη δουλειά μου. Όμως το να πληρώνω 63 Ευρώ το δίμηνο για Ίντερνετ και μόνο ήταν κοροϊδία... οπότε υπέκυψα στην προσφορά της WIND να μεταφερθώ στο δίκτυό της.

Ως αναμενόμενο, ΤΩΡΑ ενδιαφέρθηκε ο ΟΤΕ για μένα ως πελάτη (όσο με είχε καβατζωμένη στα 63 Ευρώ το δίμηνο στα τέτοια τους). Και πέφτει πάνω μου με προσφορές: 23 ευρώ το μήνα, σας δίνουμε και απεριόριστα σταθερά και 5 ώρες κινητά, σας χαρίζουμε και ένα πάγιο, πάρτε και 70 Ευρώ δωροεπιταγή στο Γερμανό (που με παζάρια την ανέβασα στα 100 και μετά στα 150 με τα επόμενα τηλεφωνήματα... τι να κάνω, μάθε τέχνη κι άστηνε! Όταν επιτέλους καταφέρω να πάω Κωνσταντινούπολη θα είμαι προετοιμασμένη για τις αγορές μου!), μετά μου έταξαν και δυο καρτοκινητά με ανανέωση είτε 200 λεπτά ομιλίας είτε 600ΜΒ Ίντερνετ το μήνα δωρεάν για ένα χρόνο, τεσπα με κέρδισαν και έκανα τις ενέργειες που μου είπαν για υπαναχώρηση: αποστολή FAX με τα στοιχεία μου και της αδελφής μου (στο όνομά της ήταν ακόμα η γραμμή) στον τάδε αριθμό της WIND (ο οποίος αριθμός είχε καταργηθεί εδώ και δυο μήνες και δεν το ήξερε ο ΟΤΕ), παίρνω στην τηλεφωνική υπηρεσία υπαναχώρησης και με ενημερώνει το σύστημα της WIND ότι δεν γίνεται γιατί έχει περάσει το προκαθορισμένο διάστημα των 14 ημερών. Τι να γίνει, με ενημερώνουν από ΟΤΕ ότι μπορώ να ζητήσω να επιστρέψω αμέσως μόλις ενεργοποιηθεί η γραμμή στη WIND και ότι θα με ξαναπάρουν τηλέφωνο. 7 Νοεμβρίου γίνεται η ενεργοποίηση στη WIND, στην αρχή η σύνδεση δεν είχε πρόβλημα, μετά άρχισε να κόβεται, να σέρνεται, τέλος πάντων τα προβλήματα αυτά τα έχω καταγράψει εδώ (μαζί με το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσω για νέο ρούτερ γιατί του ΟΤΕ είναι με χρησικτησία, κι αυτό καταγραμμένο εδώ), με παίρνει ο ΟΤΕ και μου επιβεβαιώνει την προσφορά (χωρίς να μου πει ότι αν φύγω πλέον από τη WIND θα πληρώσω "πρόστιμο"), στέλνω μέσω μέιλ τα απαιραίτητα χαρτιά και συμβόλαια υπογεγραμμένα και μου έρχεται μήνυμα sms από τον ΟΤΕ ότι... "ο πάροχος απέρριψε την αίτηση μεταφοράς στο δίκτυο του ΟΤΕ γιατί το ΑΦΜ στην αίτηση είναι διαφορετικό από το ΑΦΜ στα συστήματα που παρόχου". Έκτοτε δεν ξαναεπικοινώνησαν μαζί μου από ΟΤΕ, γιατί προφανώς θεώρησαν πλέον ότι ήταν χαμένη υπόθεση να με ξαναπάρουν στο δίκτυό τους.

Το sms απόρριψης της αίτησης που έστειλα για μεταφορά στο δίκτυο του ΟΤΕ. Μια από τις πολλές δικαιολογίες που άκουσα εκατέρωθεν για να ΜΗ γίινει αυτό που ήθελα.


Αυτές είναι οι περιπέτειές μου με όσο λιγοτέρα λόγια μπορούσα. Και αναρωτιέμαι: γιατί να χάσω τόσο πολύτιμο χρόνο από τη ζωή μου για να μπω σε τέτοιες περιπέτειες; Την απαντήση την έχω! Γιατί βαρέθηκα - ως 25 χρόνια πιστός πελάτης του ΟΤΕ - να "ανταμείβομαι" με 63 Ευρώ κερατιάτικα το δίμηνο, ενώ ως τυχοδιώκτης μόνο κόκκινο χαλί δε μου έστρωσαν για να με αποκτήσουν ως πελάτη και οι δυο εταιρίες**.

Και για να τελειώνουμε: η υπόθεση δεν τελειώνει εδώ... μάλλον θα έλεγα, μόλις άρχισε. Εγώ ξέρω πάρα πολύ καλά τι θέλω από δω και μπρος, και τι θεωρώ δίκαιο σε συμβάσεις παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Και να είστε βέβαιοι πως δεν θα σταματήσω μέχρι να αποκατασταθεί το σωστό και ηθικό. Η ανάρτηση αυτή ήταν η αρχή: εκτός από ΟΤΕ, WIND και ΕΕΤΤ ως παραλήπτες, θα κοινοποιηθεί σε τουλάχιστον τρεις ομάδες επιστημόνων ΤΠΕ στο Facebook. Σε φόρουμ τηλεπικοινωνιών. Στο Twitter. Και όπου αλλού σκεφτώ και έχω πρόσβαση. Για να σας δώσω μια ιδέα, η πρώτη ανάρτηση της "τριλογίας" είχε 110 προβολές με κοινοποίηση στην προσωπική μου σελίδα στο Facebook και μόνο. Η δεύτερη είναι αυτή τη στιγμή στις 400, μετά από επιπρόσθετη κοινοποίηση σε ΜΙΑ ΜΟΝΟ ομάδα καθηγητών πληροφορικής. Εκθετική αύξηση θα την έλεγα, η οποία θα απογειωθεί με τις νέες κοινοποιήσεις που θα κάνω. Αλλά και πάλι, φοβάμαι πως δεν αρκεί αυτό: θα τη μεταφράσω στα αγγλικά - μητρική μου γλώσσα είναι άλλωστε - και θα την κοινοποιήσω ΚΑΙ σε ξένα blogs. Και στον Ευρωπαϊκό φορέα που βρίσκεται πάνω από την ΕΕΤΤ θα φτάσει (στα αγγλικά δεν θέλετε να ανοίγει default η σελίδα σας; στα αγγλικά θα την λάβει η ETNO***.)

Και μιας και θα τη μεταφράσω στα αγγλικά... μήπως δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να τη στείλω και  Sloan και Elsevier; Τι customer loyalty και αηδίες, πόσο πασέ και τρε μπανάλ! Στις δικές μας εταιρίες να στείλουν τους εκπροσώπους τους για επιμόρφωση, με τις ευλογίες της ΕΕΤΤ. ΕΔΩ θα μάθουν τι σημαίνει "υγιής ανταγωνισμός". Όχι παίζουμε!

Είμαι ακόμα σε αναμονή απάντησης στην από 30/11 αίτησή μου στη WIND για παραχώρηση των ηχογραφημένων συνομιλιών μου, και αύριο θα καταθέσω αίτηση στον ΟΤΕ για ακριβώς το ίδιο. Και φυσικά, παραμένω στη διάθεσή σας για οτιδήποτε επιπλέον στοιχείο χρειαστείτε. Τέλος, θα σας ενημερώνω στην πορεία για κάθε τυχόν επιπλέον ενέργεια στην οποία θα προβώ, με βάση αυτά που ανέπτυξα παραπάνω.

Με εκτίμηση,

Μίνα Θεοφιλάτου
Ηλεκτρολόγος Μηχ/κός & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
Καθηγήτρια Πληροφορικής στη Β/βάθμια Εκπ/ση
Αργοστόλι, Κεφαλονιά





*Αν εσείς στην ΕΕΤΤ εξοργίζεστε που εταιρία τηλεπικοινωνιών σας συκοφαντεί με τέτοιες δηλώσεις, η λύση είναι πάρα πολύ απλή: βοηθήστε με να αποκτήσω αντίγραφα των ηχογραφημένων κλήσεων με τις δυο εταιρίες WIND και OTE, και όπου καταγράφηκαν μέρα μέρα τα παιχνίδια που παίχτηκαν για να με κερδίσουν ως πελάτη. Μέχρι στιγμής έχω υποβάλει ήδη από 30/11 αίτημα στη WIND, και δια της παρούσης ανάρτησης κοινοποιώ και στον ΟΤΕ την επιθυμία μου να λάβω τα αντίγραφα αυτά. Αν οι κλήσεις καταγράφονται για την προστασία του πελάτη - και εγώ αυτή τη στιγμή είμαι πελάτης που δεν νιώθω καμία προστασία - δεν οφείλω να διεκδικήσω το αυτονόητο;

**βρε μπας και ακολουθούν την ίδια τακτική που ισχύει στις ερωτικές σχέσεις; "Όσο με είχε σίγουρη δεν μου έδινε καμία σημασία" λέει η παραμελημένη σύζυγος, που από τη στιγμή που άρχισε να κάνει "νερά" στον άντρα της, να τα δώρα, να οι έξοδοι, να τα κομπλιμέντα... Λέτε να είναι τόσο απλό, και τζάμπα να κουράζομαι τόση ώρα;;;

***βλέπω ότι μόνον ο ΟΤΕ είναι μέλος της ETNO από Ελλάδα. Περίεργο δεν είναι αυτό;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου