Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Ανοικτή επιστολή προς Υπ. Παιδείας για "πρωταθλητισμό" στην απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ

Ενημέρωση 11/01/2017 11:45 π.μ.: αυτή τη φορά το Υπουργείο κατάλαβε ότι δεν αστειεύομαι καθόλου και έσπευσε να πρωτοκολλήσει το μήνυμα ως εξής:

Γραφείο: ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ
Αρ. Πρωτοκόλλου: 4328
Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 11/01/2017
Θέμα: [Ticket#2017011149000015] Πρωταθλητής ο Τομέας Παιδείας στην απορρόφηση ΕΣΠΑ
Συννημένα:
Αρ. Πρωτ. Αποστολέα:
Ημ/νια Πρωτ. Αποστολέα:
Αποδέκτες: Γενική Διεύθυνση Σπουδών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης
Κοινοποίηση:


Θα ενημερώνω στην πορεία για τη συνέχεια της υπόθεσης.
Μ.Θ.

Ανοικτή επιστολή (ξανά) στο Υπουργείο Παιδείας... καλή χρονιά σε όλους.

Αγαπητό Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

Σας ενημερώνω ότι από τις 2 Δεκεμβρίου 2016 έχω  στείλει μήνυμα μέσω της φόρμας επικοινωνίας του ιστότοπού σας. Στις 5 Δεκεμβρίου 2016 ήρθε απάντηση από το Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών, το οποίο με ενημέρωσε ότι το μήνυμά μου είχε προωθηθεί στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο. Σε επόμενη όχλησή μου η υπάλληλος του Γραφείου Ενημέρωσης με ενημέρωσε τηλεφωνικά ότι δεν είναι αρμόδια για οποιαιδήποτε περαιτέρω ενέργεια και μου έδωσε τα τηλέφωνα του αρμόδιου γραφείου πρωτοκόλλου. Ως αναμενόμενο, στα τηλέφωνα αυτά δεν κατάφερα να επικοινωνήσω παρά τις προσπάθειές μου. 

Σήμερα - ένα μήνα και κάτι μέρες μετά - αποφάσισα να αποτανθώ εκ νέου μέσω της φόρμας επικοινωνίας, προκειμένου να διαμαρτυρηθώ για την κωλυσιεργία του Υπουργείου στην απόδοση "ηλεκτρονικού" πρωτοκόλλου στο αίτημά μου. Συγκεκριμένα, το θέμα αφορά διευκρινίσεις που ζητώ μέσω του ιστολογίου μου www.agrypnocoma.com σχετικά με το "παιχνίδι" γεωγραφικού και πολιτιστικού περιεχομένου "Geoquiz". Το παιχνίδι αυτό είναι - κατά τη γνώμη μου - ακατάλληλο για χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού βρίθει λαθών και ανακριβειών. Σχετικές λεπτομέρειες θα βρείτε στις αναρτήσεις "Τα κουιζ πολιτιστικού περιεχομένου στην εκπαιδευτική διαδικασία: μια σύγκριση" και "Geoquiz: τα μαργαριτάρια" . "Μπαίνοντας" στην αρχική σελίδα όμως την προσοχή μου τράβηξε η είδηση αυτή: μαθαίνουμε ότι τα κονδύλια ΕΣΠΑ για το διάστημα 2014-2020 έχουν υπερκαλυφθεί, και μάλιστα (αντιγραφή-επικόλληση)  "Συγκεκριμένα, «πρωταθλητής» στην απορρόφηση πόρων αναδεικνύεται το τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση, από το οποίο έχουν ήδη εισέλθει στην ελληνική οικονομία πόροι 511.000.000 ευρώ".  

"Πρωταθλητής" στην απορρόφηση ΕΣΠΑ ο Τομέας Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης. Μόνο που το παιχνίδι παίζεται εκτός γηπέδου...


Στην ελληνική οικονομία μπορεί να εισήλθαν τα χρήματα αυτά, στα σχολεία πάντως δεν έχω δει θετικό αντίκτυπο (π.χ. σε βελτίωση ψηφιακών υποδομών: το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μου παραμένει ελλιπέστατο παρά τις δυο προσκλήσεις για καταγραφή των αναγκών μας που κλήθηκα να συμπληρώσω κατά την περσινή σχολική χρονιά). Αν ο πρωταθλητισμός έγκειται στην παραγωγή παρα-εκπαιδευτικού υλικού αμφίβολης ποιότητας από μη-εκπαιδευτικούς φορείς με χρήματα ΕΣΠΑ τότε ναι, μπορώ να φανταστώ ότι καλά πάει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Έχουν πέσει στην αντίληψή μου ΔΥΟ τέτοια εγχειρήματα, τα οποία έχω αναλύσει με επαρκή λεπτομέρεια στο blog μου: το ένα είναι το Geoquiz που ανέφερα πιο πάνω, το άλλο είναι η έρευνα "Global Youth Tobacco Survey" όπως έχω αναλύσει εδώ, εδώ και εδώ . Μάλιστα η έρευνά μου στο τελευταίο ανέδειξε ότι οι υπεύθυνοι του εγχειρήματος είχαν εμπλέξει και ονόματα γιατρών που αποδείχτηκε ότι ουδεμία σχέση είχαν, και οι οποίοι ενημερώθηκαν για το γεγονός από... εμένα! (ελπίζω να έβγαλαν άκρη οι άνθρωποι και να αποσύνδεσαν το πρόσωπό τους από την ανεκδιήγητη αυτή έρευνα!)  Αν σκεφτώ ότι θα υπάρχουν πάμπολλα ακόμα τέτοια εγχειρήματα τα οποία απλά δεν έτυχε να πέσουν στην αντίληψή μου, τότε ναι: εδώ υπάρχει ένας πρωταθλητισμός...

 Επειδή δεν θέλω άλλο να αναλωθώ σε ειρωνικά σχόλια παρακαλώ να πρωτοκολληθεί ηλεκτρονικά το συντομότερο η παρούσα ανοικτή ηλεκτρονική επιστολή και να δώσετε τις απαραίτητες διεκρινίσεις τόσο για το Geoquiz, όσο και για την έρευνα GYTS. Ενημερώνω ότι το παρόν θα κοινοποιηθεί και σε ιστότοπους που επισκέπτονται εκπαιδευτικοί (κείμενά μου έχουν δημοσιευτεί κατά διαστήματα στο alfavita.gr και ως Ασημίνα Θεοφιλάτου, στο 360pedia.gr, έχω μιλήσει στο ραδιόφωνο του Alpha κ.α.) 

Ευχές για μια καλή και δημιουργική χρονιά, με περισσότερη ουσία και ειλικρίνεια. 

Με εκτίμηση,

Μίνα Θεοφιλάτου
Εκπαιδευτικός ΠΕ19
Αργοστόλι, Κεφαλονιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου