Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

Ποιος φοβάται το ΝΟΜΟ;;; (έργα στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς 2019: Μέρος 2ο)

Σε συνέχεια της χτεσινής μου ανάρτησης, οφείλω να ενημερώσω το κοινό για τις χτεσινές εξελίξεις:

Απευθύνθηκα στην Πολεοδομία προκειμένου να ενημερωθώ για το πού έχουν κατατεθεί το ΣΑΥ και ο ΦΑΥ του έργου. Οι υπάλληλοι με ενημέρωσαν ότι υπεύθυνη είναι η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, με προϊστάμενο τον κ. Καλογερόπουλο. Ξεκίνησα με τα πόδια και έφτασα στην υπηρεσία, βρήκα τον κ. Καλογερόπουλο, ο οποίος στο γραφείο του με υποδέχτηκε με ευγένεια. Ρώτησα αν έχω δικαίωμα να δω ως μηχανικός και πολίτης τα εν λόγω έγγραφα, μου απάντησε θετικά, τον ρώτησα αν χρειάζεται να συμπληρώσω κάποια αίτηση και μου απάντησε ότι όπως ανεπίσημα πήγα και τον βρήκα, έτσι ανεπίσημα θα μου παρασχεθούν τα έγγραφα που ζητούσα. Συμφώνησα, ανταλλάξαμε τηλέφωνα και έφυγα.

Όταν επέστρεψα στη γειτονιά μου 2 ωρες μετά βρήκα τον κ. Καλογερόπουλο να είναι παρών στο εργοτάξιο. Σημειωτέον κάθε μέρα περνάω από εκεί για να πάω στη δουλειά μου και όχι μόνο, ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ τον είδα εκεί. Διαπιστώνω ότι πλέον το συνεργείο έχει κλείσει με δίχτυ ΟΛΗ την έξοδο της Γερουλάνου προς τη Ριζοσπαστών. Ρώτησα τον κ. Καλογερόπουλο ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ θα πηγαίνω στη δουλειά μου (σ.σ. βρίσκεται απέναντι από το εργοτάξιο) και μου είπε προκλητικά ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα, αφού είναι ελεύθερος ο δρόμος μου προς παραλία (!!!) και ότι προκειμένου να διασχίσω τη Ριζοσπαστών και να φτάσω στην πλατεία πρέπει να κάνω το γύρο ΔΥΟ οικοδομικών τετραγώνων. Όταν τον ρώτησα αν το ΣΑΥ προβλέπει κάτι τέτοιο και θα ήθελα να το δω ΤΩΡΑ που στήσατε το δίχτυ, μου απάντησε προκλητικότατα "να κάνεις αίτηση!!!"

Ακολούθησε μια έντονη συζήτηση με δυο μηχανικούς και δυο επιχειρηματίες που βρίσκονταν κοντά στο σημείο όπου μιλούσα με τον Καλογερόπουλο. Το πνεύμα της συζήτησης ήταν το εξής: "να τα βρούμε, να περνάς μέσα από το μαγαζί μου, μη σταματήσουν τα έργα, θα πάθουμε όλοι ζημιά, να φωνάξουμε να τα πεις στο Δήμαρχο (σ.σ. Παρίση), να φωνάξουμε τον υπεύθυνο του έργου (σ.σ. τον Αντιδήμαρχο Λυκούδη), μια γειτονιά είμαστε κλπ." Η απάντησή μου ήταν ότι ως πολίτης δεν έχω ανάγκη καμίας προσωπικής συνεννόησης με δημάρχους, επιχειρηματίες και αντιδημάρχους. Το μόνο που θέλω είναι να εφαρμοστούν τα νόμιμα! Διότι εγώ δεν νοιάζομαι ΜΟΝΟ για τους δικούς μου ανθρώπους, σκοπός μου είναι ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΑΛΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑ! Εμείς έχουμε πάθει ήδη τρία, ολόγυρα σε κάθε στενό και σε κάθε δρόμο που έχετε σκάψει κατοικούν άνθρωποι, δεν θέλω να συμβεί ακόμα χειρότερο ατύχημα και το μόνο που διεκδικώ είναι να εφαρμοστούν τα νόμιμα! Στο άκουσμα της κουβέντας αυτής, ξαναγυρνούσαν στο ίδιο: θα πάθουμε ζημιά, να τα βρούμε, ηρέμησε θα πάθεις κάτι, εγώ ξανά ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ!!! Γι να μην πολυλογώ ο κύκλος αυτός επαναλήφθηκε τουλάχιστον 4 φορές μέχρι που έκλεισα τη συζήτηση λέγοντας ότι αν εσείς φοβάστε ότι ΘΑ πάθετε ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ζημιά, εγώ ΈΧΩ ΗΔΗ ΠΑΘΕΙ ΖΗΜΙΑ! Σε ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!! ΟΧΙ ΣΕ ΧΡΉΜΑ!!! Συγκρίνεται η ζημιά που ισχυρίζεστε ότι θα πάθετε στην επιχείρησή σας, με τη ζημιά σε ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ;;; Το μόνο που ζητώ είναι να εφαρμοστούν τα νόμιμα, σε ΟΛΗ την περιοχή όπου κατοικούν άνθρωποι μεγάλοι, μικροί, παιδιά, ανάπηροι, και κινδυνεύουν! Και γνωρίζετε πολύ καλά ότι έχουν ήδη σημειωθεί πολλά ατυχήματα αλλά κανείς δεν είχε το θάρρος να μιλήσει. Όλη την ώρα που μιλούσα εμφανίστηκε ένας συμπολίτης μου που μένει στον ίδιο δρόμο με μένα, από την πάνω μεριά, και έχει ταλαιπωρηθεί και αυτός από τις εργασίες μέρα νύχτα σχεδόν χωρίς διακοπή και χωρίς κανένα σεβασμό στον κάτοικο της περιοχής. Τόσο παράλογο είναι να ζητάμε να εφαρμοστεί Ο ΝΟΜΟΣ;;; ΤΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ;;;

Στη συνέχεια ζήτησα να μου ανοίξουν το δίχτυ για να περάσω μέσα και να πάω να φέρω την κόρη μου από το σχολείο, γιατί τα """μέτρα""" αυτά ΣΗΜΕΡΑ τα εγκαταστήσατε (όπως ΣΗΜΕΡΑ πρώτη μέρα φοράνε φωσφοριζέ γιλέκα όλα τα μέλη του συνεργείου) και το παιδί δεν θα ξέρει από πού να πάει! Μπαίνοντας μέσα στο εργοτάξιο διαπιστώνω την εξής παγκόσμια πρωτοτυπία: σε δρόμο στον οποίο γίνονται εργασίες έχει αποκλειστεί η πρόσβαση για τους Χ κατοίκους, ενώ είναι ελεύθερη η πρόσβαση για τους Υ, τη στιγμή που οι Χ και Υ απέχουν μεταξύ τους μόλις ένα στενό! Εξηγώ τι εννοώ - και μάλλον τι εννοούσε ο κ. Καλογερόπουλος, πολιτικός μηχανικός, όταν μου είπε στο γραφείο του ότι το δίχτυ στηριγμένο πρόχειρα σε σιδερόβεργες είναι μέτρο ασφάλειας, αλλά έχω δίκιο στο ότι οι εναλλακτικές οδεύσεις είναι άλλο θέμα... δείτε εδώ πώς εφαρμόστηκαν αυτά στην πράξη:





Αριστερά βλέπετε τις εισόδους των δυο οικιών, στο βάθος το δίχτυ που στήθηκε για να αποκλείσει την έξοδο προς την εκκλησία...

Η έξοδος προς Ριζοσπαστων ανοικτή! Η προέκταση του στενού πάνω από τη Ριζοσπαστων κλειστή...
Η έξοδος αριστερά προς πλατεία κλειστή... 



Την ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ στιγμή, η έξοδος από Γερουλάνου - ακριβώς δίπλα δηλαδή! - προς Ριζοσπαστων ΚΛΕΙΣΤΗ. Προσέξτε ότι ΜΕΣΑ στο εργοτάξιο προσπαθεί να πορευτεί ηλικιωμένος άνθρωπος με μπαστούνι. ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΟΣ, ΟΥΤΕ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΥΝ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΓΥΡΩ ΔΡΟΜΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ ΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΗΜΕΡΑ. Οπότε ο άνθρωπος όπως βλέπετε προσπερνάει δίχτυα και κορδέλες να πάει στη δουλειά του, και ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ο Θεός βοηθός!
Καλούμαι λοιπόν εγώ, ως πολίτης και μηχανικός, να εκλάβω ως λογική τη διευθέτηση αυτή. Γιατί κ. Καλογερόπουλε προϊστάμενε της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, κύριε Πασχάλη Παπαμαυρουδή εργοδηγέ και λοιποί μηχανικοί του έργου δεν βάλατε δίχτυ στην έξοδο του στενού προς Ριζοσπαστών; Δεν οφείλατε να αποκλείσετε και εκεί την έξοδο στο εργοτάξιο της Ριζοσπαστών όπως κάνατε στη Γερουλάνου ακριβώς δίπλα; Ή μήπως καταλάβατε ότι θα γελούσαν και τα δίχτυα αν κλείνατε τους ανθρώπους ΚΑΙ από μπροστά, και ΑΠΌ ΠΊΣΩ, να έχουν πρόσβαση σε 10 μέτρα χωματόδρομο και μόνο;

Ένα άλλο θέμα που έθιξα μόνο προφορικά είναι η σεισμικότητα της περιοχής και τι προβλέψεις έχουν γίνει, διότι δεν είμαι αρμόδια να αποφανθώ για τον κίνδυνο σε τυχόν περίπτωση σεισμού. Όμως έχω απευθυνθεί σε αρμόδιο άτομο και περιμένω την απάντησή του.

Λυπάμαι που το συμπέρασμα της χτεσινής μέρας και του πανικού μηχανικών και επιχειρηματιών στο άκουσμα της λέξης ΝΟΜΟΣ είναι ή ότι εδώ υπάρχει μια αξιοπερίεργη αντίληψη ότι η μη-τήρηση των νόμιμων προδιαγραφών ασφάλειας δεν είναι και σοβαρό θέμα, ή εγώ είμαι η μόνη τρελή και παράλογη και όλοι οι άλλοι είναι λογικοί. Δεν έχω επιλογή παρά να αφήσω την Εισαγγελία να αποφασίσει ποια από τις δυο εκδοχές ισχύει.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου