Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Eurobank: προσοχή, πιθανό σφάλμα ασφαλείας στο σύστημα ενεργοποίησης νέας χρεωστικής κάρτας!

Υπάρχει μια επικρατούσα τάση στην κοινωνία μας, η οποία συνοψίζεται στο εξής:

"τη δουλειά μου να κάνω εγώ, και σκοτίστηκα. Ας μου λύσουν εμένα το πρόβλημά μου, και οι άλλοι να πάνε να κόψουν το λαιμό τους. Δεν θα αλλάξω εγώ τον κόσμο".

Δεν πέρασε μια βδομάδα από το θέμα μου με την Aegean: είχα μαζέψει τα μίλια που χρειάζονταν για την αναβάθμισή μου από Blue σε Silver, και από ανεκδιήγητο σχεδιασμό του δικού τους συστήματος δεν έγινε. Παράλληλα, διαπιστώνω άλλες ενοχλητικές νέες πολιτικές της αεροπορικής, γράφω αυτήν εδώ την ανάρτηση και τους τη στέλνω μαζί με το παράπονό μου. Σε μόλις 5 ώρες μου ήρθε mail, σκέτο, χωρίς καμία εξήγηση, "καλωσήλθατε στη βαθμίδα Silver". Φαντάζομαι ήταν βέβαιοι εκεί στην Aegean ότι αφού μου δώσανε αυτό που ήθελα, θα το βούλωνα και θα σταματούσα να τους ενοχλώ. Αντ'αυτού, εγώ τους έστειλα και δεύτερη ανάρτηση. Υπάρχουμε και μια χούφτα γραφικοί που δεν νοιαζόμαστε για τον εαυτούλη μας και μόνο... επιπλέον, δεν ανεχόμαστε να παίζουν οι εταιρίες με τη νοημοσύνη μας.

Πήγα σήμερα να ενεργοποιήσω τη νέα χρεωστική μου κάρτα Eurobank στο ΑΤΜ του καταστήματος της πόλης μου. Ακολούθησα τις οδηγίες της επιστολής, σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να συνδεθείς στο σύστημα με μια οποιαδήποτε ενεργή κάρτα Eurobank. Χρησιμοποίησα την εν ενεργεία χρεωστική μου, τη θέση της οποίας θα έπαιρνε η καινούργια (με την ευκαιρία, συγχαρητήρια εκεί στη Eurobank που αποφασίσατε με δυο δεκαετίες καθυστέρηση να τυπώνετε ανάγλυφα τον αριθμό στις νέες κάρτες σας! Στις παλιές μετά από ένα δίμηνο χρήσης δεν διαβαζόταν ο τυπωμένος αριθμός, και έπρεπε να εφαρμόζουμε κόλπα ντέτεκτιβ όταν χρειαζόταν να περάσουμε τον αριθμό σε online συναλλαγή). Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η διαδικασία, και στη συνέχεια το ΑΤΜ με ρωτάει - με την παλιά κάρτα μέσα - αν θέλω να κάνω άλλη συναλλαγή. Μηχανικά εντελώς επιλέγω ΝΑΙ, μετά επιλέγω ανάληψη, και ανοίγει η γνωστή καρτέλα για την επιλογή ποσού. Και εκεί κολλάει η οθόνη. Πατάω ποσό, τίποτα. Πατάω άλλο ποσό, τίποτα. Πατάω ακύρωση, τίποτα. Παγωμένη η οθόνη, με την κάρτα μου μέσα, στην καρτέλα επιλογής ποσού ανάληψης. Για ένα λεπτό τουλάχιστον παραμένει έτσι. Τι να κάνω τώρα... να φύγω δεν μπορώ, και να αφήσω έτσι το λογαριασμό μου δώρο στον επόμενο πελάτη. Αναγκαστικά περιμένω... μετά από λίγα λεπτά μαυρίζει η οθόνη, ωραία λέω, τουλάχιστον δεν μπορεί να γίνει κάποια μη-εξουσιοδοτημένη συναλλαγή από μαύρη οθόνη, απομακρύνομαι λοιπόν για να πάρω τηλέφωνο στην εξυπηρέτηση πελατών.


Καλές οι συμβουλές ασφαλείας σας... όμως δεν αρκούν.



Η πρώτη υπάλληλος ήταν φιλική και εξυπηρετική... με διαβεβαίωσε ότι η καινούργια κάρτα μου είχε ενεργοποιηθεί, και ότι η παλιά ήταν άκυρη. Ωστόσο θεώρησε ότι καλό θα ήταν να με συνδέσει με άλλο τμήμα ώστε να δω αν χρειαζόταν να κάνω κάποια επιπρόσθετη ενέργεια για το PIN μου.

Η επόμενη υπάλληλος μου ζήτησε να εξηγήσω από την αρχή τι είχε συμβεί... το έκανα, και μου λέει:

Υπάλληλος: "Η κάρτα σας έχει ακυρωθεί"
Εγώ: "η καινούργια;;;; αφού είναι ενεργή! Η παλιά έχει ακυρωθεί!"
"Αααα όχι... μαζί πάνε και οι δυο. Πρέπει να περάσετε τη Δευτέρα από το κατάστημα"
"Κοιτάξτε, αρκετό χρόνο έχω ήδη χάσει Σαββατιάτικα με τα συστήματά σας. Βεβαίως να περάσω τη Δευτέρα! Αλλά θα πάρω και τη μισθοδοσία μου, που συνδέεται με την κάρτα αυτή, και θα την πάω αλλού! Εντάξει;"

Δεν της άρεσε αυτό προφανώς οπότε αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα μου. Πείτε μου αριθμό κάρτας κλπ κλπ να το δούμε. Της λέω.

"Και τι πρόβλημα έχετε; Την παλιά σας κάρτα την κράτησε το μηχάνημα επειδή έχει ακυρωθεί"
"Κυρία μου, με την παλιά αυτή κάρτα, που λέτε πως έχει ακυρωθεί, με ρώτησε το σύστημα αν θέλω άλλη συναλλαγή. Κι εγώ αφηρημένη επέλεξα ανάληψη.  Πώς γίνεται μια άκυρη κάρτα να σε ρωτάει αν θέλεις να κάνεις ανάληψη;"

Δυσκολοευόταν να καταλάβει ποιο ήταν το πρόβλημά μου... οπότε της λέω:

- Κοιτάξτε, εγώ είμαι καθηγήτρια πληροφορικής και δεν θα τα παίξω μπροστά σε μια κολλημένη οθόνη. Αν όμως στη θέση μου ήταν π.χ. μια συνταξιούχος, και διαπίστωνε ότι η οθόνη έχει κολλήσει στις αναλήψεις με την κάρτα της μέσα, και δεν μπορούσε να κάνει καμία ενέργεια, πώς θα ένιωθε; Δεν θα κινδύνευε να πάθει κάτι;
- Ααα, οι συνταξιούχοι μια χαρά χρησιμοποιούν το σύστημά μας!
- Δεν αμφιβάλλω! Με τη διαφορά το σύστημά σας να λειτουργεί!
- Και τι πρόβλημα έχετε εσείς; Ενεργή δεν είναι η κάρτα σας;
- Σας επαναλαμβάνω: εγώ το έλυσα το πρόβλημά μου. Μια χαρά είμαι! Όμως σκέφτομαι και την περίπτωση ενός συνανθρώπου μου, που θα βρεθεί αντιμέτωπος με το ίδιο σφάλμα στο σύστημά σας, και δεν θα είναι καθόλου μια χαρά!
- Μα δεν έχει κανένα σφάλμα το σύστημά μας.

Κατάλαβα πλέον ότι δεν πρόκειται να βγάλω άκρη μαζί της... τη ρώτησα πού να απευθυνθώ. Μου πρότεινε να στείλω μέιλ στην τράπεζα και να καταθέσω το παράπονό μου, και την ενημέρωσα ότι βεβαίως και θα το κάνω, δημοσίως όμως μέσω του μπλογκ μου.

Επαναλαμβάνοντας και τονίζοντας ότι το δικό μου πρόβλημα έχει λυθεί - τη δοκίμασα μάλιστα τη νέα κάρτα, τόσο για ανάληψη όσο και ως χρεωστική contactless - ο μόνος λόγος που κάθομαι τα ξημερώματα και γράφω αυτήν εδώ την ανάρτηση είναι επειδή δεν με απασχολεί αποκλειστικά και μόνο ο εαυτός μου. Έχω εντοπίσει ένα σφάλμα στο σύστημά σας: θεωρώ πως κανονικά το ΑΤΜ έπρεπε Η' να κρατήσει την παλιά κάρτα ως άκυρη, βγάζοντας παράλληλα ένα σχετικό προς ενημέρωση μήνυμα στην οθόνη, Η' να την αποβάλλει, και πάλι βγάζοντας σχετικό μήνυμα. ΟΧΙ να μου δώσει τη δυνατότητα επιλογής συναλλαγής (πόσω μάλλον, να κολλήσει στη διαδικασία). Εγώ προσωπικά δεν έπαθα απολύτως τίποτα (μάλιστα, διασκέδασα στη συνέχεια με το αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιείτε για την πιστοποίηση του πελάτη*). Ένας συνταξιούχος όμως, που επιχειρεί να ενεργοποιήσει την κάρτα του και βρίσκεται αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο να μείνει το ΑΤΜ κολλημένο στη σελίδα αναλήψεων ποσών από 40 μέχρι 300 Ευρώ του δικού του λογαριασμού για ένα και πλέον λεπτό, ΝΑΙ, θα έχει πρόβλημα. ΑΥΤΟΝ προσπαθώ να προστατέψω. 

Αν έχετε την οποιαδήποτε αμφιβολία για το αν τα γεγονότα είναι ακριβώς όπως τα περιγράφω, δεν έχετε παρά να ανατρέξετε στις συνομιλίες που καταγράφηκαν στο σύστημά σας το Σάββατο 10/3/2018 και ώρα περίπου 12:30 μ.μ. Αναμφίβολα οι συναλλαγές και πράξεις που εκτέλεσα στο ΑΤΜ θα έχουν καταγραφεί και στο log του μηχανήματος (κατάστημα Eurobank, Λιθόστρωτο, Αργοστόλι). Και εννοείται, στη διάθεσή σας για ό,τι άλλο τυχόν χρειαστεί.

Με εκτίμηση,

Ασημίνα Θεοφιλάτου
Αργοστόλι, Κεφαλονιά

Σημείωση: προς Θεού δεν θέλω να τιμωρηθεί η υπάλληλός σας!!! Δεν είναι αυτός ο σκοπός της ανάρτησής μου, και θα στεναχωρηθώ πολύ αν έχει τέτοια κατάληξη. Η επισήμανση αφορά κάποιο πιθανό σφάλμα στο λογισμικό των ΑΤΜ σας, και ζητώ απλά να το διορθώσετε ώστε να μην το αντιμετωπίσει άλλος πελάτης, ειδικά αν ανήκει σε ευάλωτη ομάδα κοινού.

*Ο διάλογος που είχα με το αυτοματοποιημένο τηλεφωνικό σας σύστημα είχε ως εξής
(διευκρινίζω ότι είχα ήδη νευριάσει αρκετά με την τράπεζά σας, Σαββατιάτικα, όταν έγινε η συνομιλία)

Αυτόματο σύστημα: "Παρακαλώ πείτε τι θέλετε να κάνετε"
Εγώ: Ενεργοποίηση κάρτας
"Παρακαλώ πείτε ή πληκτρολογήστε τον αριθμό της κάρτας"
Εγώ: ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ άντε γ*****τε
Α.Σ.: "Ευχαριστώ πολύ. Παρακαλώ πείτε ή πληκτρολογήστε την ημερομηνία γέννησής σας"
Εγώ: 7 3 67 άντε γ*****τε
Α.Σ.: "Ευχαριστώ πολύ. Παρακαλώ πείτε ή πληκτρολογήστε αριθμό ταυτότητας"
Εγώ: ΧΧΧΧΧΧΧ άντε γ****τε
Α.Σ.: "Ευχαριστώ πολύ. Σύντομα ένας εκπρόσωπός μας θα είναι μαζί σας"

Οφείλω να πω ότι ήταν άκρως διασκεδαστική η στιχομυθία, και αυτό τελικά θα μείνει ως "επίγευση" της όλης εμπειρίας :D :D :D 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου